2015-06-16

WIOŚ Lublin - Struktura organizacyjna

IInspekcja Ochrony Środowiska, Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Lublinie jest organem rządowej administracji zespolonej w województwie.

Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Lublinie działa na podstawie:
  • ustawy z dnia 20 lipca 1991 roku o Inspekcji Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2020 poz. 995),
  • ustawy z dnia 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i administracji rządowej w województwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 1464),
  • ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 896),
  • ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2019 r, poz. 351 z późn. zm.),
  • rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie zasad i sposobu organizacji wojewódzkich inspektoratów ochrony środowiska oraz ich delegatur (Dz. U. z 2018 r. poz. 2531),
  • Statutu (plik pdf – 471 kB) Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Lublinie nadanego Zarządzeniem Nr 202 Wojewody Lubelskiego z dnia 17 czerwca 2010 r., wraz z późniejszymi zmianami,
  • Regulaminu organizacyjnego  (plik pdf.- 397 kB)  Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Lublinie zatwierdzonego przez Wojewodę Lubelskiego w dniu 18 lutego 2019 r.

 

Lubelski Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska w Lubliniemgr inż. Leszek Żelazny  kieruje całością prac WIOŚ Lublin i trzech delegatur (Biała Podlaska, Chełm, Zamość).

Zastępca Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w Lublinie – mgr inż. Małgorzata Skwarek


WIOŚ Lublin obejmuje bezpośrednim nadzorem 10 powiatów: rycki, puławski, lubartowski, łęczyński, świdnicki, lubelski, opolski, kraśnicki, janowski i grodzki Lublin. Obszar działania to 8 453 km2, liczba ludności 1 119 tys., 19 gmin miejskich, 63 gmin wiejskich.

Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska jest organem kontroli przestrzegania przepisów o ochronie środowiska oraz badania stanu środowiska na terenie woj. lubelskiego.

 

Poniżej wymieniono ważniejsze jednostki organizacyjne WIOŚ Lublin podlegające Wojewódzkiemu Inspektorowi:


Wydział Inspekcji WIOŚ Lublin

kontroluje przestrzeganie i stosowanie przepisów ochrony środowiska oraz decyzji ustalających warunki użytkowania środowiska. W przypadku uchybień WIOŚ zarządzeniami pokontrolnymi zobowiązuje do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości, wymierza kary pieniężne za stwierdzone przekroczenia ładunków dopuszczalnych w ściekach odprowadzanych do wód oraz do ziemi, za przekroczenie ilości i rodzaju substancji dopuszczonych do wprowadzania do powietrza, za przekroczenie dopuszczalnego poziomu hałasu, za składowanie odpadów w miejscu na ten cel nie wyznaczonym lub niezgodnie z wymaganiami. Wydaje decyzje o charakterze niepieniężnym w przedmiocie wstrzymania działalności powodującej naruszenie wymagań ochrony środowiska. Nakłada grzywny w drodze mandatu karnego i kieruje wystąpienia do prokuratury. Występuje do organów administracji rządowej i samorządowej z wnioskami o podjęcie stosownych działań w celu usunięcia występujących nieprawidłowości w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie środowiska. Uczestniczy w działaniach podejmowanych w przypadku wystąpienia poważnej awarii.

Kierownik Wydziału Inspekcjimgr Grzegorz Uliński
tel. +48 81 718 62 50

sekretariat@wios(kropka)lublin.pl


Wydział Zwalczania Przestępczości Środowiskowej WIOŚ Lublin

 

zajmuje się m.in. analizowaniem i typowaniem zdarzeń mogących mieć znamiona przestępstw lub wykroczeń przeciwko środowisku, podejmowaniem czynności, o których mowa w art. 10 b ustawy z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2021 r. poz. 1070), przeprowadzaniem kontroli oraz sporządzaniem dokumentacji analitycznej, procesowej, kontrolnej i pokontrolnej oraz wystąpień do innych podmiotów zewnętrznych i komórek organizacyjnych Wojewódzkiego Inspektoratu w zakresie zwalczania przestępczości środowiskowej, współdziałaniem z Wydziałem Inspekcji w celu zapewnienia całodobowej gotowości podjęcia działań o charakterze interwencyjnym, w szczególności w przypadkach mogących mieć znamiona przestępstw lub wykroczeń przeciwko środowisku, sporządzaniem wewnętrznych planów działania i sprawozdań w zakresie zwalczania przestępczości środowiskowej, współdziałaniem w zakresie kontroli prowadzonych przez Wydział Inspekcji i Działy Inspekcji w Delegaturach dla ujawniania i ścigania przestępstw lub wykroczeń przeciwko środowisku, współpracą z organami ścigania i wymiaru sprawiedliwości, organami kontroli państwowej, organami administracji rządowej oraz organami administracji samorządowej.

p.o. Kierownika Wydziału Zwalczania Przestępczości Środowiskowej WIOŚ Lublin  
mgr Grzegorz Uliński

tel. +48 81 718 62 50

sekretariat@wios(kropka)lublin.pl

p.o.  Zastępcy Kierownika Wydziału Zwalczania Przestępczości Środowiskowej WIOŚ Lublin  mgr Anna Manaj
 

tel. +48 81 718 62 36

sekretariat@wios(kropka)lublin.pl


Wydział Budżetu, Finansów i Egzekucji Należności  WIOŚ Lublin

zajmuje się całością spraw finansowo-księgowych związanych z funkcjonowaniem WIOŚ.

Wydziałem kieruje Główna Księgowamgr Wioletta Durys
tel. +48 81 718 62 38

sekretariat@wios(kropka)lublin.pl


Wydział Administracyjno-Techniczny WIOŚ Lublin

zajmuje się całością spraw administracyjno-gospodarczych związanych z funkcjonowaniem inspektoratu.

Kierownik Wydziału ATBożena Tarłowska
tel +48 81 718 62 15

sekretariat@wios(kropka)lublin.pl


Wydział Prawny WIOŚ Lublin

ajmuje się całością spraw właściwej organizacji i prawidłowego funkcjonowania oraz udzielania opinii i porad prawnych w zakresie stosowania prawa Wojewódzkiego Inspektoratu.
Kierownik Wydziału Prawnego – mgr Małgorzata Okoń
tel +48 81 718 62 14

sekretariat@wios(kropka)lublin.pl


Inspektor Ochrony Danych:  

zajmuje się całością spraw dotyczących ochrony i przetwarzania danych osobowych w Wojewódzkim Inspektoracie.
Aneta Sapała-Bujała
tel +48 81 718 62 52

iod@wios(kropka)lublin.pl

Koordynator do spraw dostępności:

Aneta Sapała-Bujała

tel +48 81 718 62 52

e-mail: sapala@wios.lublin(kropka)pl


Delegatura WIOŚ Lublin w Białej Podlaskiej

Obejmuje zasięgiem swojego działania 5 powiatów: łukowski, radzyński, parczewski, bialsko-podlaski i grodzki Biała Podlaska. Obszar działania to 6 117 km2, liczba ludności 390 tys., 7 gmin miejskich, 38 gmin wiejskich.

Delegatura w Białej Podlaskiej wykonuje zadania inspekcyjno-kontrolne i pomiarowo-badawcze oraz realizuje program monitoringu środowiska na terenie swojego działania (m.in. badania stanu czystości wód rzeki Bug i jej dopływów na granicy z Białorusią).

p.o. Kierownika Delegatury w Białej Podlaskiej – mgr Teresa Demidowicz
Adres: 21-500 Biała Podlaska, ul. Warszawska 14
tel. +48 83 342 11 70,

bialap


Delegatura WIOŚ Lublin w Chełmie

Obejmuje zasięgiem swojego działania 4 powiaty: chełmski, włodawski, krasnostawski i grodzki Chełm. Obszar działania to 4 209 km2, liczba ludności 390 tys., 4 gminy miejskie, 30 gmin wiejskich.

Delegatura w Chełmie wykonuje zadania inspekcyjno-kontrolne i pomiarowo-badawcze oraz realizuje program monitoringu środowiska na terenie swojego działania (m.in. badania stanu czystości wód jezior Pojezierza Łęczyńsko-Włodawskiego).

p.o. Kierownika Delegatury w Chełmiemgr inż. Andrzej Wereszczyński
Adres: 22-100 Chełm, pl. Niepodległości 1
tel. +48 82 56 31 415, 82 564 02 75

chelm


Delegatura WIOŚ Lublin w Zamościu

Obejmuje zasięgiem swojego działania 5 powiatów: hrubieszowski, biłgorajski, tomaszowski, zamojski i grodzki Zamość. Obszar działania to 6 327 km2, liczba ludności 458 tys., 10 gmin miejskich, 41 gmin wiejskich.

Delegatura w Zamościu wykonuje zadania inspekcyjno-kontrolne i pomiarowo-badawcze oraz realizuje program monitoringu środowiska na terenie swojego działania (m.in. badania stanu czystości wód rzeki Bug i jej dopływów na granicy z Ukrainą).

p.o. Kierownika Delegatury w Zamościumgr Piotr Jonasz
Adres: 22-400 Zamość, ul. Hrubieszowska 69a
tel. +48 84 639 27 99,

zamosc

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..